onsdag, juni 13, 2012

Motivation och Inspriration

Just idag känns allt hopplöst. Så mycket jag vill/borde/måste göra. Jag vill sova i solen (med solskyddsfaktor) efter nattjobbet. Borde/måste diska. Vill/borde motionera. Men hur? Var? På crosstrainern inne? Ute i solen helst, så man kan kombinera sola och motionera. Problemet med det är att jag gick en 10km promenad igår, i dåliga skor. Monsterblåsor på hälarna idag. Cykla skulle väl kanske vara bättre för fötterna då, men cykeln har bestämt sig för att jävlas och ser till att jag har bakdäcket halvfyllt med luft eller heeelt tomt. Så.. Vad gör man då? Annars så funderade jag att det kanske skulle vara bra att få något slags kostprogram. Vi får väl se i framtiden om man skulle ta sig råd till det. Mitt största problem är frukosten. Har alltid varit sjuk dålig på att äta frukost. Dessutom hoppar jag lätt över lunchen också om jag skippat frukosten. Vaknade vid 8 idag, nu är kl 13.15 och jag har fortfarande bara druckit kaffe. Ingenting i matväg. Bra Sandra. Jättebra.. Alla dessa kilon och centimetrar jag gjorde mig av med för 2 år sedan är tillbaka. Tack för den. Mitt dumpucko. Allt gick ju så bra, jag hade någorlunda rutin på saker och ting. Sen kom julen.. och allt gott därtill.. och nyår.. Hade lite svårt att komma tillbaka i spåret efter årsskiftet men fortsatte att kämpa. Tills den där "#¤%&%¤#"/(%¤## frakturen på svanskotan uppenbarade sig så "lägligt". Efter det har det bara gått utför, djupare och djupare ner i diket. Men nu då? Snart har jag semester och då vill man ju inte hålla några strikta program. Då vill man ju kanske dricka en öl eller två. Eller äta lite jordgubbar med glass. Jag vet att det är en hel del dubbelmoral här. Jag skulle bara vilja att det gick att kombinera lite lättare (för det är ju inte omöjligt)..

Inga kommentarer: